Hankkeen tapahtumat

NEMO-hankkeen loppuseminaari järjestettiin Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen tiloissa 17.3.2016. Paikalle oli kokoontunut noin 130 tunteiden ja bisneksen yhdistämisestä kiinnostunutta ihmistä.





Turun ammattikorkeakoulun Laura Heinonen toimi seminaarin juontajana ja paneelikeskusteluen puheenjohtajana. 


Vakuutusyhtiö Ilmarisen Pekka Puustinen korosti Keynote-puheenvuorossaan ihmisten huomioimisen merkitystä.


Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Leila Hurmerinta muistutti, että kotibisneksessä on kysymys kodeista, ei asunnoista.



Tampereen teknillisen yliopiston Maiju Vuolle ja Henna Salonius esittelivät tunteiden mittaamista. 



Turun ammattikorkeakoulun Harri Jalonen avasi negatiivisten tunteiden syntymistä ja leviämistä sosiaalisessa mediassa.





Paneelikeskustelussa Kalle Euro (Rud Pedersen), Juha Vuolle (Intopalo), Silja Sarkamo (Lindorff) ja Riikka Niinijärvi (Nooa Säästöpankki). 




Businessteatterin performanssissa konkretisoitiin negatiivisten tunteiden ilmenemistä erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa. 






Kuvat Matti Rajala / La Buenafoto


___

NEMO-hanke oli mukana Turun ammattikorkeakoulun Tomorrow´s Show -sidosryhmätapahtumassa, joka järjestettiin 29.10.2015 Viking Linen Amorellalla ja Cracella. Harri Jalosen puheenvuoroa "Kone tunnistaa tunteesi - totta vai tarua?" oli kuuntelemassa noin 30 picnic-risteilyllä osallistunutta. Lue lisää.


 

Turun ammattikorkeakoulussa järjestettiin 1.4.2015 "Sosiaalinen media asiakaskokemuksen johtamisessa" -seminaari. Paikalla oli lähes 80 kuulijaa. Myös Twitterissä tapahtuma sai mukavasti julkisuutta. 

Turun amk:n Harri Jalonen käsitteli omassa puheenvuorossaan kysymystä, miten negatiiviset tunteet leviävät sosiaalisessa mediassa ja mitä yritys voi asialle tehdä. Jalosen esityksen pääkohdat löytyvät Liiketaloustieteellisessä aikakauskirjassa (2/2014, 158-166) julkaistusta artikkelista "Negatiiviset tunteet ja sosiaalinen media muodostavat yrityksille vaikean yhdistelmän". M-Brain Oy:n Susanna Tirkkonen kertoi, mten yritys voi kohdata asiakkaansa uudella tavalla sosiaalisessa mediassa. Näin jo tekevät muun muassa Sonera ja Kotipizza. Turun amk:n Arto Kivinen, Tuomo Helo ja Tuukka Ojanen käsittelivät esityksessään kysymystä "voiko tietokone tunnista tunteesi?". Lisäksi Arto, Tuomo ja Tuukka esittelivät Turun amk:ssa kehitettävää Sentimentti-työkalua, jonka avulla yritykset voivat seurata some-keskustelujen tunneskaaloja.





Hankkeessa mukana oleville yrityksille järjestettiin työpaja 16.9.2014 Tieto Oyj:n Otaniemen toimipisteessä. Työpajassa pohdittiin hyvän asiakaskokemuksen elementtejä ja kuultiin tutkijoiden esityksiä osahankkeiden tuloksista. 





Hankkeessa mukana oleville yrityksille järjestettiin työpaja 24.3.2014 Turun ammattikorkeakoulun tiloissa. Työpajassa käsiteltiin tutkijoiden alustusten pohjalta negatiivisten ja ristiriitaisten tunteiden hyödyntämistä liiketoiminnassa.