NEMO-hankkeen esittely

Hankkeen toteuttaminen

Hanke toteutetaan vuosien 2014–2015 aikana Turun ammattikorkeakoulun (TurkuAMK), Turun yliopiston kauppakorkeakoulun (TuKKK) ja Tampereen teknillisen yliopiston (TTY) yhteistyöprojektina. Hankekokonaisuus rakentuu kolmesta osahankkeesta, joissa kussakin toteutetaan yrityskohtaisia tapaustutkimuksia:

”Wake Up and Smell the Coffee!” – Tunnetaidot sosiaalisessa mediassa (TurkuAMK),
"Opportunities in Tears” – Negatiiviset ja ristiriitaiset tunteet asiakasrajapinnassa (TuKKK), ”Intangible Liabilities or Assets?” – Aineettomia rasitteita vai voimavaroja? (TTY).

Hankkeessa on edustettuna parikymmentä erikokoista sekä kuluttaja- ja yritysmarkkinoilla että palvelu- ja tuotantoaloilla toimivaa yritystä. Toimialoista edustettuina ovat elintarviketeollisuus, päivittäistavarakauppa, tietotekniikkapalvelut, vakuutus- ja pankkiala, lääketeollisuus, rakennusteollisuus, konsultointi, viestintä, teollinen muotoilu ja yksityiset terveys- ja hoivapalvelut.

NEMO-hankekokonaisuuden budjetti on 1 000 000 euroa. Hankkeen rahoitus koostuu seuraavasti: Tekes (60 %), tutkimusorganisaatioiden omarahoitus (31,8 %) ja yrityskumppanit (8,2 %).